Μέρος Β΄
ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ CELI 3
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ CELI 3
Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο σχετικά με τη δομή της γραπτής εξέτασης, παραγωγής γραπτού λόγου για την πιστοποίηση CELI 3 εστιάζουμε την προσοχή μας στα ακόλουθα:
Για να καλυτερεύσει η πορεία του σπουδαστή στη γραπτή εξέταση είναι χρήσιμο να δίνονται κάθε τόσο πίνακες έκθεσης που έχουν σχολιαστεί σε προηγούμενα μαθήματα, είτε πρόκειται για ολοκληρωμένους πίνακες είτε για σχεδιαγράμματα.
Είναι πολύ σημαντικό για τον καθηγητή να έχει κρατήσει μία λίστα με όλα τα λάθη των σπουδαστών της τάξης για να έχει τη δυνατότητα να εξηγήσει και να επαναλάβει το γραμματικό φαινόμενο που έχουν κάνει λάθος μαζί με όλη την τάξη.
Όσον αφορά το δεύτερο μέρος του γραπτού λόγου της πιστοποίησης του CELI 3 δηλαδή το γράμμα ή ένα e-mail που συνήθως απευθύνεται σε έναν φίλο, θα πρέπει να γίνει πολύ εξάσκηση στην τάξη ακούγοντας τις ιδέες των σπουδαστών και καταγράφοντας αυτές.
Ο καθηγητής πρέπει να έχει την ικανότητα να κατευθύνει με σωστό τρόπο στις απαιτούμενες επικοινωνιακές καταστάσεις που ζητά το θέμα.
Πολύ χρήσιμο, κατά αυτή την έννοια, θα είναι να εφοδιάσουμε τους σπουδαστές με μοντέλα έκθεσης όπως αυτό το εισαγωγικό που παραθέτουμε:
ESEMPI
Caro amico, ho appena ricevuto la tua email e…
- sono molto contento
- ..mi dispiace molto
- comprendo bene il tuo problema, a secondo appunto dal tipo di situazione che ci viene presentata.
È importante insistere sull’uso corretto degli elementi connettivi
Είναι σημαντικό να επιμείνουμε πολύ στη χρήση συνδετικών λέξεων όπως:
ESEMPI
prima di tutto, inoltre, infine ecc.
Μια τελευταία και σημαντική συμβουλή που πρέπει να δώσουμε στους σπουδαστές πριν από το διαγώνισμα είναι:
1) Να ξαναδιαβάσουν με προσοχή αυτό που έχουν γράψει για να μπορέσουν να διορθώσουν πιθανά λάθη.
2) Το περιεχόμενο της έκθεσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των λέξεων
Τελειώνοντας εγγύηση για την επιτυχία της εξέτασης είναι να καταφέρουμε να οδηγήσουμε τον σπουδαστή να παράγει γραπτό λόγο σε υψηλό επίπεδο.
Καταλήγοντας ευχόμαστε σε καθηγητές και σπουδαστές in bocca al lupo!!!